contact

Helpdesk City Adventures

Heb je een vraag tijdens het spelen? Vind hier het antwoord!

Krijg antwoord op  je vraag

Stap 1

Instructies

Lees de instructies voor de organisatoren die je per mail hebt ontvangen goed door. Deze zijn voor jou handig in de voorbereiding naar het spelen van de citygame.

Stap 2

Spelhandleiding

Lees de meegestuurde handleiding van het spel door zodat je goed voorbereid bent. Geef de spelers voordat je gaat spelen de handleiding mee en laat het ze doorlezen.
Stap 3

App installeren

Installeer de Quest Vault app en sta alles toe bij het downloaden. Je hebt slechts 1 hoofdtelefoon per team nodig met de app. De rest hoeft de app niet te installeren.
Stap 4

Spelcode

Zet de WiFi uit, zet 4/5G en Locatie/GPS aan. Voer de spelcode in. Bedenk een leuke teamnaam. Klik pas op start als alle teams er klaar voor zijn jullie stadsspel te gaan spelen.

Technische oplossingen

We kunnen niet starten met het spel?

Kijk of jullie bij het juiste startpunt staan, zoals is omschreven in de mail met de spelcode.

Het spel werkt niet, wat is er aan de hand?

Dat is vervelend! Check of onderstaande goed staat?
1. Staat je WiFi uit?
2. Staat je mobiele data en gps locatie aan?
3. Heb je bij het downloaden van de app overal op 'toestaan' geklikt?

Heb je dit allemaal gedaan en werkt het nog niet?
1. Sluit de app af.
2. Open de app opnieuw. (Je wordt automatisch ingelogd)

Werk dit niet?
1. Start je toestel opnieuw op.
2. Open de app opnieuw. (Je wordt automatisch ingelogd)

Werkt dit niet of word je niet automatisch ingelogd?
Bel ons op 085 065 4537, wij helpen je zodat jullie alsnog kunnen spelen. We zijn ook in de avonduren en in het weekend telefonisch bereikbaar.

De spelcode doet het niet?

Neem contact met ons op via 085-065 4537! We lossen het probleem direct voor jullie op! We zijn ook in de avonduren en in het weekend telefonisch bereikbaar.

Kunnen we al eerder testen?

Nee, je kunt niet van tevoren testen. Vul de spelcode pas in op het moment dat jullie echt gaan spelen. Zodra jullie op start hebben geklikt, begint het spel en is de spelcode daarna niet meer te gebruiken.

Bij The Hunt hebben we wel een testomgeving gebouwd. Wil je The Hunt testen? Vul dan 'Demohunted' in als spelcode. Deze demo is bedoeld om te zien of de app het goed doet op je telefoon.

Wat als je per ongeluk de spelcode hebt ingevoerd en al op start hebt geklikt, terwijl de teams er nog niet klaar voor zijn?

Neem in dit geval even contact met ons op via 085-065 4537! Dan lossen we e.e.a. achter de schermen voor jullie op. We zijn ook in de avonduren en in het weekend telefonisch bereikbaar.

We kunnen geen teams meer inloggen

Kan het zijn dat er teams zijn die met meer dan één toestel zijn ingelogd? Vraag deze personen om uit te loggen. Per team kun je namelijk maar met 1 telefoon inloggen met de spelcode. Bel ons vervolgens op 085-065 4537. Wij kunnen deze toestellen uitloggen, waarna jullie kunnen inloggen. We zijn ook in de avonduren en in het weekend telefonisch bereikbaar.

Ik ben tijdens het spelen uit de app gezet?

- Gaat het om een deelnemer die met een hoofdtelefoon is ingelogd? Vraag die persoon dan om opnieuw in te loggen met dezelfde teamnaam.

- Gaat het om een deelnemer die via de meekijkfunctie meespeelt? Geef dan aan dat hij/zij dicht in de buurt van de persoon met de hoofdtelefoon moet blijven. Scan opnieuw de QR code die zichtbaar is op de app van de hoofdtelefoon en je kunt weer meekijken!

Nog niet opgelost?
Dat is vervelend! Check of onderstaande goed staat?
1. Staat je WiFi uit?
2. Staat je mobiele data en gps locatie aan?
3. Heb je bij het downloaden van de app overal op 'toestaan' geklikt?

Heb je dit allemaal gedaan en werkt het nog niet?
1. Sluit de app af.
2. Open de app opnieuw. (Je wordt automatisch ingelogd)

Werk dit niet?
1. Start je toestel opnieuw op.
2. Open de app opnieuw. (Je wordt automatisch ingelogd)

Werkt dit niet of word je niet automatisch ingelogd?
Bel ons op 085 065 4537, wij helpen je zodat jullie alsnog kunnen spelen. We zijn ook in de avonduren en in het weekend telefonisch bereikbaar.

Het spel hapert en beweegt niet met ons mee

Dit kan voorkomen als je even wat slechter bereik hebt. Vaak lost dit zich vanzelf op.

Lost het zichzelf niet op?

Dat is vervelend! Check of onderstaande goed staat?
1. Staat je WiFi uit?
2. Staat je mobiele data en gps locatie aan?
3. Heb je bij het downloaden van de app overal op 'toestaan' geklikt?

Heb je dit allemaal gedaan en werkt het nog niet?
1. Sluit de app af.
2. Open de app opnieuw. (Je wordt automatisch ingelogd)

Werk dit niet?
1. Start je toestel opnieuw op.
2. Open de app opnieuw. (Je wordt automatisch ingelogd)

Werkt dit niet of word je niet automatisch ingelogd?
Bel ons op 085 065 4537, wij helpen je zodat jullie alsnog kunnen spelen.

We zien de QR code van de meekijkfunctie niet?

De QR code verschijnt nadat jullie zijn gestart. Deze komt boven in het scherm als klein icoontje te staan. Klik hierop en elk teamlid kan de QR code scannen. The Wedding Game en The Hangover Game hebben geen meekijkfunctie, dus ook geen QR code in de app.

We vinden onze speeltijd te kort en willen nog langer doorspelen

Dit kan wanneer je nog minimaal 10/15 minuten op de klok hebt staan. Bel ons op 085 065 4537. Zorg dat je de volgende dingen paraat hebt.
- Spel dat je speelt
- Spelcode.

Let op: Speel je The Hunt bel dan uiterlijk in de 1 ronde!
We zijn ook in de avonduren en in het weekend telefonisch bereikbaar.

We hebben de mail met de uitslag van het spel niet ontvangen.

Kijk of de uitslagmail in je ongewenste mailbox is beland? Deze mail sturen we automatisch, direct na afloop van het stadsspel, naar het e-mail adres waar je de boeking mee hebt gedaan.

Heb je na 10 minuten nog niets ontvangen? Bel ons op 085-065 4537 en we regelen het voor je. We zijn ook in de avonduren en in het weekend telefonisch bereikbaar.

Onze telefoon waarop we spelen is bijna leeg.

Lukt het jullie nog om met het spel te voltooien? Ja, doe dit dan vooral.

Gaat dit niet lukken?
1. Zorg dat een ander toestel de app download.
2. Zorg dat je je teamnaam, spelcode en spel die je speelt weet.
3. Bel ons op 085 065 4537. (ook in avond en weekend bereikbaar)
4. Iemand van ons helpt jullie door de volgende stappen.

Doe de volgende stappen pas als je iemand van ons aan de telefoon hebt:
5. Sluit de app af op het toestel die bijna leeg is.
6. Log op het nieuwe toestel in met dezelfde teamnaam alleen dan met een "2" erachter.
7. Wij zorgen ervoor dat de score van het oude toestel wordt overgenomen op het nieuwe toestel.

PS: Probeer een lege batterij te voorkomen, het kost namelijk speeltijd :) Dat is zonde.

Wat als het slecht weer is en jullie besluiten niet te gaan spelen?

Ai, ja dat kan gebeuren. Jullie kunnen nu twee dingen doen:
1. Jullie wachten nog even tot de ergste bui voorbij is?
2. Jullie besluiten een andere keer te gaan spelen.
De speeltijd begint pas te lopen wanneer je op start klikt. Tot die tijd blijft de code gewoon geldig.

City Adventures - Rensgars 5 - 1741BR Schagen NL - KvK 50012800